Saturday, February 5, 2011

Sembang-sembang..

Sabtu..jam telah menunjukkan pukul 5.58 petang..sekarang aku berada di rumah nenek yang juga tempat ibubapa ku berniaga warung kecil-kecilan..ketika ini aku menjaga 2 orang anak sedara ku yang berumur 9 dan 7 tahun...terpaksalah aku melayan karenah mereka semua..tapi apa yang aku rasa hari ini sungguh berbaloi memandangkan sudah sekian lama aku tidak memancing maklumlah ombak masih lagi kedengaran dan laut dalam keadaan bergelora.
hari ini juga memberi aku makna kebenaran yang sebenarnya..aku melihat semakin hari semakin sukar untuk aku melalui kehidupan yang penuh onak dan duri takkala orang lain
masih menagih rindu dan simpati yang teramat sangat.Apakah ini dugaan hidup ku atau
balasan terhadap kesilapan yang ku lakukan selama ini.
Aku sedar usia ku semakin meningkat tapi jiwa ku belum pasti akan tenang...aku merasakan
seolah-olah aku dihimpit kerinduan tapi ...entahlah..adakah itu hanya nyanyian mimpi semata-mata..keluh resah...diam membisu seribu persoalan...aaaaaaaaaaaa aku mohon
simpati dari Mu Ya Allah....Berikanlah aku kekuatan untuk hadapi segalanya..aku tidak mampu untuk mengharunginya...aku dalam kebingungan...seribu bahasa aku membisu...tolonglah Ya Allah...aku mohon restu Mu...

No comments:

Post a Comment