Monday, March 9, 2009

TIKET HABIS!!!!!

Isnin,aku nak balik ke kemaman.Aku tak pasti samaada tiket hari tu ada ke tidak......aku pergi ke kaunter tiket.......aku bertanya pada awek melayu yang jaga kaunter......alamak tiket dah habis,kelam kabut aku,beg besar dah sarat dengan baju busuk ni macam mane????
Aku tanya semua kaunter yang menjual tiket ke kemaman.....semua habis....aku lagi jadi kelam kabut sebab aku terpaksa balik jugak sebab esoknya aku akan hadir temuduga PTK di Pejabat Daerah Kemaman.........aku jadi lemah semangat.....tapi aku cuba call mber aku kat kemaman yang jual tiket bas......dia suruh aku cari drebar bas yang nak ke kemaman.....counting gan drebar.....
Pukul 4.30 pm bas yang menuju ke kemaman sampai ke pudu.....aku pun terus caunting dengan drebar bas.....berjaya jugak aku balik kemaman tapi tiada tiket........bagi ke drebar je duit tambang tapi tempat duduk tiada jadi kenalah duduk sebelah drebar.......kononnya jadi pembantu drebar......wakakaaa...
sampai kemaman pukul 10 malam,singgah di gambang makan.....hujan lebat pulak sepanjang jalan.....jalan pulak jem dari arah kuantan menuju ke kuala lumpur...........8 km jem tapi bas aku tidak jem sebab aku dari arah kuala lumpur.

No comments:

Post a Comment