Friday, September 25, 2009

Syawal berlalu pergi..
Pose sebulan...raye pun sebulan...


Pejam celik pejam celik raya pun dah sampe ari ke tujuh....bagi kanak-kanak raye ni banyok etinya...maklumlah baju baru...serba serbi balu....bab kata seme balu....kete je kete lama....
tapi tahun ni malang nye nasib ku...raye tak kemane.....kononnya nak buat bisness...duit sme
dan habis....kena tipu pulak oleh member2....masa senang bagi ku ramai kawan tapi ble aku
susah...kawan pun cabut lari...

Ingat tahun ni aku nak beraya kat langkawi tapi nasib ku tak baik sebab sebuah kereta perdana
yang member gantung dicuri oleh pemiliknya...rupanya gantung atas gantung..itupun sebab
member nak pakai duit....bagilah aku 5 ribu tanpa ada usul periksa....ingat dan percaya pada member
inilah padahnya....mulut bukan main manis lagi...tapi ble dah dapat seme hancurr....tak dapat di
kesan.

Sakitnya ati bukan kepalang...duit hasil penat lelah pulak tu...nak kumpul bukan senang....sedih,marah,
geram seme ada tapi masih nak bantu mber jugak tapi yang lain plok....bukak bisness bengkel kete
pun kene kencing.....lagi parah....toke pun kne tpu....bab kata tahun ni sme jem...satu pengajaran
buat aku berhati-hati.....inilah akibat aku terlallluuuu kesian kat orang tapi orang tak kesian pun
kat akuuu....bagi aku bawak lah hasil yang haram tuuu....tak selamat jugak....nanti di Akhirat kita
jupe.....macam-macam dalam dunia ni...

No comments:

Post a Comment