Saturday, March 14, 2009

sayu......

Sebak dan sayu.........itulah hakikat yang aku lalui ketika menunaikan sholat jumaat di masjid jamek....ketika kaki ku melangkah masuk ke dalam masjid terasa hati ku sebak dan pilu....belum pernah terjadi dalam hidupku....mengapa..mengapa....ini berlaku....aku merasakan seolah-olah Tuhan membuka pintu hatiku dan memberi semangat dalam menempuh liku-liku kehidupan yang akan di lalui entah bila penghujungnya.....selepas sholat aku beristifar dan memuji namu Mu Ya Allah atas kebesaran dan nikmat yang Kau berikan padaku....
Apakah aku akan meninggalkan keluargaku,sahabatku dan juga dunia yang penuh dengan kepalsuan belaka...aku menghisab diri ku Ya Allah..kepadaMu aku berserah atas segala hidupku dari mula ku kenal dunia ini.....aku sungguh sedih kerana terpaksa melakukan yang terbaik untuk diriku...Aku tahu aku hanyalah insan yang lemah....tiada kekuatan untuk aku menghalang dari melakukan perbuatan yang keji.....
Selama ini aku tahu...apa yang aku lakukan adalah dari naluri hati kecil aku sendiri dan tiada paksaan untuk aku melakukan yang terbaik....jiwa dan martabatku hanyalah untuk Mu Ya Allah....demi islam yang sebenarnya...aku akan terus begini selamanya hingga akhir hayatku dan harapanku agar generasiku yang akan datang akan mengambil iktibar atas apa yang aku lakukan untuk agama dan negaraku.....
Aku secara tiba2 mengeluarkan air mata yang sememangnya aku tidak mengharapkan namun aku pasti ia adalah air mata keinsafan yang pilu dan hiba......aku benar2 sedih dan takut...adakah hidup ku ini akan diterima oleh NYA....aku perlukan petunjuk dari Mu Ya Allah...Berkati lah hidupku...Tenangkan jiwa ku....Berikanlah kekuatan untuk menghadapi hidup ini.......Ya Allah...Ya Allah......Kepada Mu aku berserah......Amim...

No comments:

Post a Comment